söndag 28 december 2014

Tillbakablick på 2014

Så, då är nästan detta året över och jag kastar en blick i resultatlistan och även hur vi har haft det under året!
Känslan är att vi inte gjort så mycket, och det är nog rätt så mitt i prick. För träningen började inte riktigt förrän ut på vårkanten och när vi precis hade liksom kommit igång, så blev Kalle sjuk. När sedan han var frisk, så var det min tur att inte kunna köra träning. Sedan dess har Kalle haft ytterligare återfall. Även just nu är han inte bra. Förbereder mig lite på att framtiden kanske inte består av att träna och tävla så mycket. Eller så har vi kanske ... nej, jag vill inte tänka tanken riktigt fullt ut.

Tävlingssäsongen började riktigt bra då vi i maj startade med 3x100 poäng och en på 99 poäng! Kändes som om vi hittat rätt i kommunikationen.
 
Sen hamnade Kalle på djursjukhuset och när hans konvalescens var över så mjukstartade vi och körde några testtävlingar för att kolla om det över huvud taget var någon idé att åka ända upp till Sundsvall för att göra vår tredje SM start.

Dessa starter gav mig absolut en känsla av hur min Kalle orkade hålla ihop efter sin sjukdom. Hur han klarade mer och mer för varje vecka! Våra resultat blev 98+79+97 poäng, men poängen var inte så viktiga. Däremot var det så himla skönt att se att han orkade bättre och bättre hålla ihop, i sitt lilla huvud för varje vecka som gick.

Sen var det 2014 års SM i Sundsvall!
SM kval: 196 p. (delad 8:a)     SM Final 389 p. (delad 3:a)     SM Utslagning 197 p. SM 3:a 
 
Världens bästa Kalle orkade, visade sin arbetslust och kämpade. Är så stolt över att han trots att det var överkurs att orka köra utslagsrundan också så gav han allt, min lilla hund!
Tänk vad man kommer långt med en bra grundträning, att ha skapat en hälsosam relation, tillit, muskler, och därmed fått en hund som verkligen vill göra sitt bästa och viljan att alltid uppfylla sin mattes önskningar. Och så lite ordentlig lön som väntar, förstås...hahaha...
Vilken härlig känsla jag hade i hjärtat denna helg. Ett stort leende fanns hela tiden. Bästa Kalle!

Hann några tävlingar till innan jag stukade foten så Kalle missförstod och satte sig. 100+80 (-10 p. mitt fel + Kalle miss -10 p.) +90 p.

Kalle blev sjuk igen men vi kunde ändå avsluta året med 99 poäng på Karlshamns BK i december.

Sammanlagt har vi gjort 11 starter (+ 3 i SM) under 2014.
Vi har placerat oss; 6 gånger 1:a, och 2:a placerad 2 gånger. Otroligt att vi stått på pallen 8 gånger.
Årets poängsvit; 4 x 100 p.    2 x 99 p.     1 x 98 p.     1x 97 p.     1 x 90 p.     1 x 80 p.     1 x 79 p.

Jag känner mig riktigt stolt över vad vi ändå hunnit med, trots att vi haft det kämpigt hälsomässigt.
 
Framtiden då...
Vad kommer Kalle att klara? Vad vill jag? ... vill jag!?!
Skulle gärna vilja skriva upp mål för 2015, men huvudet är just nu tomt. Alldeles för många frågetecken, om och utifall att nu...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar