måndag 6 oktober 2014

Aldrig slutar man överraskas!

När en Kalle, får för sig saker på tävling så kostar det poäng!

I söndags var det tävling på Hörby BK och det var både ett härligt väder samt att det inte blev att upp i ottan! Så skönt!
Härligt glada medtävlare i vanlig ordning, så det blir ett och annat skratt också. Vi har verkligen trevligt!

Kalle, var laddad och kändes bra då jag kollade av honom under uppvärmningen. Han kändes sugen på att tjäna lite extra och ville hemskt gärna komma åt den torkade blodpuddingen! Kanon!

I banan som dömdes av Leif Borgenlöv, trivdes vi båda riktigt bra och min känsla var bra i vårt arbete. Det kändes verkligen som om vi drog halva lasset var! Även i honnören som var sitt på höger sida fungerade utmärkt.
Så glad... ända tills vi kom tillbaka till "basen" och alla berättade för mig att Kalle, den slyngeln maskat och istället för att hoppa, stuckit vid sidan av hindret under "inkallande över hinder"!!! Vadan detta!?! Har väl aldrig hänt att han missat detta eller ens tänkt tanken!
Nåja, detta skulle vi bli två om... så vi gick direkt till ett hinder och minsann, när jag hade luft mellan mig och hindret på drygt en meter och påtalade hopp för honom, så försökte han maska igen!!! Jag stannade i steget och sa "HOPP" bestämt och tydligt tre gånger innan han hoppade över. Gjorde om igen, och något försök till att maska men hoppade snabbare över och sen försökte han inte fler gånger. Dessutom var han tvungen att hoppa sex plankor!!! Lite upprörd matte snackade öronen av honom tillbaka till vår "bas" och talade om för den lille kortbente grå att avtalet vi har är att vi båda ska göra vårt bästa!!! Sen bjöds det så äntligen på kex och gotter! Som det kan bli!

Dagens poäng blev -10 poäng för Kalle´s maskande!
Gull-Kalle, blev förlåten rätt snabbt ändå... för han bor djupt in i sin mattes hjärta oavsett vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar