lördag 18 april 2015

Årets första tävling!

Så, äntligen... kunde vi komma ut igen och andas tävlingsluft, samt träffa alla duktiga medtävlare!
Fast vi är förstås inte alls senare än annars om åren då våran tävlingssäsong oftast varat mellan april och november/oktober.

Fast det var nästan så att vi på grund av att jag inte mådde så bra hade ringt återbud! Vilken tur, att vi chansade på att jag skulle klara det.
1:a: Carina Engqvist/Krankesjöns Yellow Diamond & Jag/Lill-Tegens Karl-Alfred
3:a: Evelina Karlsson/Tollartrollets Mandelblom & Åsa Skog/Bennaz Czilla El-Ra
För första gången tävlade vi på Älmhults BK. En mycket trevlig bekantskap där alla var mycket hjälpsamma och gjorde allt för att vi skulle få det så praktiskt som möjligt. Hit kommer jag gärna och tävlar fler gånger.
Ett jättefint presentkort som pris, på hela 200:- att handla för på IKEA. Toppenbra och snällt, tycker jag, som varken vill ha prisrosetter eller bucklor som bara samlar damm.

Domaren Ingegerd Jansson, var i vanlig ordning också väldigt trevlig och tillmötesgående och hade byggt en kul och trivsam bana att jobba i. Gillar banor med flyt och lite avstånd så att man känner att man inte bara gör trix utan man måste förflytta sig vissa sträckor också. Tummen upp för detta!
Helhetsintryck: Jättesnyggt!

Dessutom en härlig känsla när jag otroligt nog, får höra att vi fått behålla alla 100 poängen in i mål! En riktigt bra början även på detta årets säsong, när vi nu fick vår 13:e hundring i mästarklassen. Nu kan vi nog känna att vi kanske kan komma med till vårt fjärde SM, för våra 484 poäng steg därmed 10 poäng till 494 på kvallistan.

Jag blir dessutom alltid lika förvånad över mig själv att jag inte blir stressad och nervös. Det pirrade till lite någon minut innan start, men efter att ha tagit ett djupt andetag och sagt som jag alltid brukar till Kalle och som jag gjort sedan vi började tävla ihop för åtta år sedan, nämligen;
-Nu ska vi träna, Kalle! Är du med mig?
Faktiskt är det 8 år sedan, som vårt tävlande liv startade tillsammans! Den 1 april, 2007, gick vi ut i lydnadsklass 1! Tänk så mycket vi har lärt oss sedan dess, min lilla plutt och jag! För att inte tala om alla jättetrevliga människor och dess jyckar vi träffat! Och så himla kul vi har haft med alla.

Kalle var väldigt taggad idag, i vanlig ordning. Som tur är får vi oftast ihop oss när det är skarpt läge och tävling ändå!
Dessutom är det nog dags att bygga banor med mer än 19 moment, så han åtminstone kan gå normalt utan att jag är livrädd för att trampa på honom. Idag började han ladda, vid moment 13. Då sa han att; -hejja, hejja matte... snabba på nu för vi är nästan i mål och då måste jag få gottigottgott!!!

Kalle tog givetvis på sig den vanliga fotograferingsminen! Att han alltid måste grimasera på korten! Så till alla er som säger att han är söt!!! Öäh... jag har sett han från en mycket bättre sida...
Ett talesätt är "sådan hund, sådan matte", men jag tror inte att jag gör så mycket grimaser som Kalle.


Stort grattis till alla pristagarna!
Så kul att se att det också kommit lite nya ansikten bland alla "de gamle"!
Väl mött, allesammans, på kommande tävlingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar