måndag 6 mars 2017

Inte bästa känslan idag!

Den riktigt goa träningskänslan och lusten ville inte riktigt landa hos oss, idag! Men det blev ändå många bra saker vi fick till!


Vi började med lite typ "utställningsträning", för att vi jobbat på att stanna och bara vänta på att få röra sig igen. Dock inte uppställd på bilden ovan, men blev stilla länge så att jag kunde backa ifrån med kameran och ta en bild!
Jag vill ju veta hur hon tycker om att stanna, när hon stannar själv med tanke på ställandet som kommer i en del övningar. Både i fart och i position. Bra att kunna fotografera då!
Hur hon ställer upp sig med tassarna, i en showring, får bli en annan gång. Men jag tycker att det ser ut som om hon är något tätare fram i sitt benställ och bredare bak. Vi får väl se hur det blir när vi arbetar med just dessa finesser!
Hon är i alla fall riktigt superduktig på att frysa fast med sina fötter, när hon stannat och även om hon vrider på huvudet så blir hon stilla. Har vi sagt vänta, så gör hon det! Det är kanon! Hon orkar också bli ståendes väldigt länge.
Vi rörde oss också runt på typ en defilering, som man brukar göra. Gick kanonbra.

Sen blev det lite mer lydnads/rallyträning;
  • Shejpade vänster fotingångar där jag ställde upp mig på olika ställen och som hon klarade galant!
  • Start-träning där Lykke skulle vara duktig och starta i position. Detta fungerade över förväntan, trots blåsande löv, runtomkring!
  • Vanlig marsch med bibehållen kontakt i ca 10 meter, utan problem.
  • Vändningar åt höger gick bra där jag valde att belöna efter vändning och ett par steg. Avslutade med att klicka för snabb följsamhet vid påbörjad vändning! Alltså lönen kom snabbare...
  • Svängar åt höger fungerar också bra men när de utökas till 270 eller 360 graders, så tappar hon energi. Bör bli mycket bättre!
  • Svängar åt vänster fungerar bra och hon använder bakdelen fint. Där fungerar det också bra med 270 och 360 graders svängarna.
  • Vändningar på stället - så duktig. Märks att hon börjar förstå och får med sig rumpan bra när vi vänder åt vänster. Däremot kan hon bli något sned när hon ska följa med åt höger. Så det bör bli mycket bättre.
  • Vi jobbade också på raka inkallningar, ca 20 meter, från sittande och utan ingångar. Bra start från andra försöket och det var mitt fel att jag inte såg till att hon hade riktigt rätt attityd och energi.
  • Rätt placerad i position vid konen där Lykke oavsett vart jag flyttade mig skulle stå på motsatta sidan rakt framför mig. Det tar sig, men behöver bli mycket bättre. Dessutom har hon inga betänkligheter att hon inte ska stå ovanpå denna!
  • Konskick där jag testade att stillastående, skicka henne från ca 4 meters håll och det fungerade bra. Däremot, de skick som jag gjorde i rörelse mot konen, på kortare sträcka blev mindre bra.
Efteråt blev det nap-time, så jag tror att hon blivit lagom trött!


Lykke fäller sin underull och så har hon gjort under ett tag nu. Så idag har vi kammat av en hel del av underkjolen. Tror hon numera uppskattar att jag lättar på hennes kläder, även om hon inte direkt jublar, när hon ser att alla frisyrgrejorna kommer fram.

Ska mäta unga fröken i nästa vecka, för den 13:e blir hon 11 månader. Hoppas också att hennes löp kommer snart. Hon har under de senaste två månaderna helt klart blivit lugnare och mer stillsam. Vilar mer än vad hon gjort tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar