fredag 25 april 2014

En dag som inte hör till vanligheterna igår...

... då jag träffade Johan Pettersson, från SR Kristianstad!
Kan absolut förstå varför offentliga personer och kändisar väljer att vilja veta frågor och även upplägget på intervjuer!
Jag fick alltså tunghäfta och orden försvann ur huvudet, när vi helt plötsligt vi var i sändning och mikrofonen hamnade under näsan!! Så dum man kände sig och även om man lite grann försökte känna efter vad som skulle frågas om så blev det ändå väldigt annorlunda.
Visserligen var min hjärna lite mer påkopplad efter ett tag, men det var svårt att veta när vi var i sändning och inte. Eftersom jag inte hade koll på hur det där programmet fungerar och Johans intervjuer brukar vara så blev jag nog ändå lite "tagen på sängen"! Lite "reality radio" med improvisation, var minsann inte lätt för mig, i alla fall.
Däremot så skötte sig Monique, min ena kursdeltagare, väldigt bra och kunde förklara och svara på allt utan att staka sig! Bra gjort och så glad över att du kom och var delaktig i denna "show", med mig!

Från radioprogrammet; http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=101&artikel=5844578
Kalle och Ottilia, var båda duktiga och de fick mycket belöningar av Johan som också snabbt plockade till sig alla tipsen han fick om utförandet. Johan tog sig runt banans moment med full utrustning på ryggen, en stor mikrofon i handen samt en lapp med frågorna som jag gärna hade velat sett innan programstarten... ler...
Kalle blev lite konfunderad när han skulle vara med honom eller inte. Han trodde också att den viftande mikrofonen som hölls ovanför och framför hans nos var något han skulle apportera... skratt...
Det är ju inte heller lätt när hans matte står nära vem han ska följa och ha fokus på, även om Johan bjöd på mycket godis. Jag har ju förstärkt denna kontakt och fokusering under flera år!!
Tog Kalle själv runt banan i både vänster och högerhandling efteråt, bara för att ha tillbaka honom mentalt igen. Lite trött och seg, var han, men det är ju inte konstigt då det var en del nytt "språk" i form av kroppssignaler att tyda, tillsammans med Johan!
Trots allt detta nya, så var Johan en trevlig bekantskap och försökte verkligen göra oss bekväma i situationen.

På kvällen hade jag också ett uppdrag på Arkelstorps Bibliotek, där jag träffade ett härligt gäng av nyfikna som ville prova på lite rally och veta lite om denna sport.
Jag och Kalle fick också visa upp lite svårare övningar som vi håller på med i Mästarklassen.
Vi var båda mycket trötta,  när vi äntligen kom hem och landade i soffan!
Detta var en utmärkt störningsträning och med tanke på kommande tävling väldigt nyttig för oss. Att dessutom komma in i rätt energi, för att dessutom hålla rätt fokus på mig när det väldigt nära och runt om oss stod flera hundar med sina ägare det var bra gjort av Kalle! Själv kände jag mig väldigt avslappnad... eller var jag bara väldigt trött... men vi kunde stanna i "bubblan" trots allt runt omkring!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar