fredag 27 november 2015

Grattis Astrid!

Hurra Hurra Hurra Hurra! 


Tänk att det är så länge sedan denna fightern föddes. Mot alla odds, fanns det en valp i Saga´s mage som behövde lite hjälp att få komma ut. Stackars Saga, som inte fattade varför det inte kom någon valp när hon alltid gjort på samma sätt och det dessutom varit en baggis!

Lite deprimerad blev Saga efter detta och eftersom hon fick kejsarsnitt, hade hon dålig koll på att hon ändå fått en liten valp. Därmed visade hon inget intresse alls för henne.

Saga hade ju dessutom försökt stjäla Nanna´s valpar som fötts 5 dagar innan, så Saga blev akut placerad hos min pappa. Nanna var därmed helt övertygad om att detta lilla knyte säkert var hennes tjuvade unge. Så jag bestämde att Astrid fick bli Nanna´s bebis också, när hon nu var så bergsäker på att det var hennes.

Astrid, var absolut inte olycklig över detta och anpassade sig genast. Hon kravlade sig igenom med stark vilja fram till spenarna och såg till att få sina måltider. Duktig tös! Helt klart har denna tik en speciell plats i mitt hjärta!
Ca 6 veckor gammal
Sitt namn har hon fått efter en stark kvinna och som också var en strålande barnboksförfattare, nämligen Astrid Lindgren.

Tanken var att Astrid skulle stanna i kenneln, men då vi just då genomgick en jobbig tid i familjen, fick jag anse att allt inte skulle bli som det var tänkt.

Så först när familjen Rasmussen från Danmark hörde av sig så var det "nej", men när jag över hemsidan ett halvår senare gick ut med att det blivit ändrade planer så hörde de av sig igen. Vilket jag är jätteglad över. Synd bara att era avelsplaner lät vänta på sig. Det hade varit så kul om det kunnat bli småttingar efter Astrid också!
Tack, för att ni tar så bra hand om "mitt" lilla hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar