onsdag 18 november 2015

Träningarna duggar tätt nu!


Kalle och jag hade en kul stund här hemma igår för då tog jag och fixade till linjen över hindret, med ett bra upptag. Även lite förstärkt träning på backa ifrån blev det! 
Efter lunch kom så solen fram och vi drog till klubben för en snabb träning. Den tog emellertid lite längre tid än jag tänkt eftersom vi stötte på patrull!
Det är ju väldigt kul med en hund som gärna erbjuder beteenden, men ibland så vill ju jag vara den som håller i rodret. Därför blev det lite annorlunda här och var! 
Byggde en bra bana av Beatrice Palm, som underlag! Hade bestämt att det skulle repeteras i övningarna och förstärkas här och där. Och en del övningar skulle baklängeskedjas under tiden vi körde. 
Det är bara det att Kalle valde "extra allt", lite varstans... hm... Så jag fick också lite extra att jobba på, när det gällde att försöka styra skutan.
Det blev att få honom till att förstå att vänta på signal innan han skulle utföra något. Helt enkelt säkerställa att hans fokus låg mer hos mig, än på den förväntan han laddade upp.

Superhäftigt är det dock, att köra med honom, när han har så mycket ork som han har nu. Jag vågar knappt tänka på det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar